reklama

Ako som v čakárni objavila list od Einsteina alebo inak, list pre teba.

Sedela som v čakárni a dve a pol hodiny čakala na tvrdej stoličke, ktorá ma nútila stále meniť polohu sedu. Tak som si raz prekrížila nohu do jednej strany, o pár minút do druhej.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)

Začala som si čítať knihu, ktorú som si so sebou vzala, ale mnoho vedľajších vplyvov ma rušilo, tak som ju dala po prvej kapitole naspäť do tašky. Veľa ľudí naokolo sa sťažovalo, ako strašne pomaly to tu ide. Snažila som sa pani, ktorá bola z nás všetkých najpesimistickejšia, vniesť kúsok optimizmu, keď som jej opísala, ako som raz na kožnom čakala 6 hodín a aj tak ma nakoniec nevzali. Žiaľ, ani toto moje rozprávanie s nadneseným pátosom nepomohlo!

 

Ako som sa tak nahla dopredu, popri rôznych oznámeniach pre pacientov, akými boli napríklad: NEKLOPAŤ, PORADIE PACIENTOV URČUJE LEKÁR či PRIPRAVTE SI PREUKAZ POISTENCA som zrazu naďabila na čosi také silné, že som najprv asi päť minút rozmýšľala nad tým, ako som si to nemohla všimnúť skôr, keď tu sedím už vyše dvoch hodín a bolo to nalepené priamo meter pred mojimi očami. Niekedy máme asi naozaj oči zatvorené a pritom stačí tak málo - viac vnímať!

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 

Začala som čítať a so zatajeným dychom som čítala list dokonca. Hneď potom, ako som hodočítala, som si vybrala z tašky mobil, aby som si ho odfotila. Staršia pani po pravej strane ma po celý čas sledovala a prekvapene mi vravela: ,,Slečna, ak si chcete odfotiť ordinačné hodiny, tie sú priamo na dverách." Usmiala som sa na ňu a blažene povedala: ,,Nie, nie, to nepotrebujem, objavila som čosi zaujímavejšie, skúste si to prečítať." Spustila som davovú psychózu, keď si v momente začali všetci naokolo tento list čítať. Len som sa potajomky pozerala, ako ich pohľady smerujú na kúsok steny, na ktorom bol tento list nalepený. Bol to krásny moment. Ako pre nich, tak aj pre mňa.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

A tak, predkladám sem slová z listu. Akosi som bola asi roztrasená a celá bez seba, keď som list fotila, pretože fotografia je dosť nekvalitná, ale po hodinke lúštenia a prekladu sa mi podarilo preložiť všetky slová tohto listu. Nech sa páči. Pre Teba.

 

DOPIS ALBERTA EINSTEINA DCÉRE LIESERL.

 

Koncom roku 1980 Liserl, dcéra slávneho génia, venovala 1400 dopisov, písaných Albertom Einsteinom, Hebrejskej univerzite s príkazom nepublikovať ich, pokiaľ neubehne dvadsať rokov od jeho smrti. Toto je preklad jedného z nich.

 

Dopis pre Lieserl Einstein:

 

,,Keď som navrhol teóriu relativity, veľmi málo ľudí ma pochopilo a to, čo odhalím prinesiem ľudstvu teraz, taktiež koliduje nepochopením a predsudkami sveta.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

Žiadam Ťa, aby si chránila dopisy, tak dlho, ako to bude nutné. Roky, dekády, pokiaľ sa spoločnosť nevyvinie na takú úroveň, aby akceptovala to, čo vysvetľujem nižšie.

 

Existuje extrémne mocná sila, pre ktorú zatiaľ veda neobjavila formálne vysvetlenie. Je to sila, ktorá zahŕňa a riadi všetky ostatné sily a dokonca je obsiahnutá vo všetkých fenoménoch, ktoré aperujú vo vesmíre, ale napriek tomu sme ju nedokázali identifikovať. Táto univerzálna sila je všeobjímajúca láska.

 

Keď vedci hľadali zjednocujúcu teóriu vesmíru, zabudli na najmocnejšiu, nepoznanú silu. Láska je svetlo, ktoré osvetľuje tých, ktorí ho dávajú a dostávajú. Láska je gravitácia, pretože spôsobuje, že sú niektorí ľudia priťahovaní k ostatným. láska je sila, pretože násobí to najlepšie, čo je v nás a dovoľuje ľudstvu nevyčerpať sa svojím slepým sebectvom. Láska odkrýva a odhaľuje. Pre lásku žijeme a umierame. Láska je Boh a Boh je Láska.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

Táto sila všetko vysvetľuje a dáva životu zmysel. Je to premenná, ktorú sme príliš dlho ignoroval možno i preto, že sa lásky bojíme, keďže je to jediná energia vo vesmíre, ktorej sa človek nenaučil podriadiť svojej vôli.

 

Aby som lásku učinil viditeľnou, jednoducho som zamenil hodnotu vo svojej najvýraznejšej rovnici. Ak by sme namiesto E= mc2 akceptovali, že energia k vyliečeniu sveta môže byť získaná skrze lásku násobenú štvorcom rýchlosti svetla, došli by sme k záveru, že láska je najsilnejšia existujúca sila, pretože nemá žiadny limit.

 

Po zlyhaní ľudstva v snahe kontrolovať ostatné sily vesmíru, ktoré sa tak otočili proti nám, je veľmi urgentné, aby sme sami seba naplnili iným druhom energie...

 

Pokiaľ chceme, aby náš živočíšny druh prežil, pokiaľ chceme nájsť zmysel života, pokiaľ chceme zachrániť svet a každú živú bytosť, ktorá ho obýva, láska je jediná odpoveď.

 

Možno zatiaľ nie sme pripravení postaviť bombu lásky, zariadenú dosť silne na zničenie všetkej nenávisti, sebectva a chamtivosti, na zničenie vlastností, ktorí devastujú planétu.

 

Avšak, každá individualita so sebou vo vnútri nosí malý generátor lásky, ktorého energia čaká na vypustenie do sveta.

 

Pokiaľ sa nenaučíme túto vesmírnu energiu dávať a dostávať, drahá Lieserl, potvrdíme tak, že láska zvíťazí nad všetkým, je schopná presiahnuť všetko a nič, pretože láska je kvintesenciou (podstatou) života.

 

Hlboko ľutujem svoju neschopnosť vyjadriť to, čo je v mojom srdci, ktoré pre teba ticho bije po celý môj život. Možno je už neskoro sa ospravedlňovať, ale pretože čas je relatívny, potrebujem ti povedať, že ťa milujem a vďaka Tebe som dospel k ultimátnej odpovedi!"

 

Tvoj otec, Albert Enistein.

 

Dnes som sa opäť po tisíci krát presvedčila, ako život tvorí milión malých zázrakov. Mne sa dnes jeden taký stal. Opäť som sa utvrdila v tom, že láska je všade naokolo, len ju stačí prijímať a dávať.

Zuzana Wagnerová

Zuzana Wagnerová

Bloger 
  • Počet článkov:  36
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Obyčajne neobyčajné dievča, ktoré túži pomáhať a robiť radosť ľuďom. Chcem vnášať pokoj a lásku tam, kde chýba... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu